Reklama
  • Środa, 9 marca (13:05)

    Wegański rosół

●duży por ●1/2 selera ●4 marchewki ●2 pietruszki ●duża cebula lub 2 mniejsze ●olej ●sól, ziele angielskie, pieprz w ziarnach; do podania: ●makaron; do dekoracji: ●natka pietruszki; jako ewentualny dodatek: ●pieczarki

Reklama

4 porcje, czas: ok. 60-70 minut; cena: ok. 2,50-3 zł.

1. Warzywa oczyść, umyj, jeśli trzeba, obierz. Por i cebulę pokrój w wąskie talarki. Podsmaż w garnku na rozgrzanym oleju.

2. Następnie dodaj pokrojone w talarki marchewki i pietruszki. Podduś. Dodaj pokrojony w kostkę seler i zalej wodą.

3. Zmniejsz ogień, dolej do garnka wodę – tak, żeby przykryła warzywa. Dołóż przyprawy w ziarnach, lekko osól i gotuj na małym ogniu, aż warzywa oddadzą smak jak w klasycznym rosole.

4. Na koniec, jeśli chcesz, dołóż pokrojone pieczarki i gotuj jeszcze 5 min. Dopraw i podaj np. z makaronem. Posyp natką.

Świat kobiety
Więcej na temat:rosół

Zobacz również

  • Składniki na 4-6 porcji: 30 dag filetów białej ryby bez skóry (mintaja, dorsza lub morszczuka), 1 por, 2 marchewki, 1-2 papryczki chili, 1/2 pęczka dymki, 1 duża cytryna, 2 łyżki masła, sól, pieprz. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.